Hoe organiseer jij het hybride werken in jouw bedrijf?
Uit de gesprekken die we de afgelopen maanden hadden, stelden we vast dat velen op zoek zijn naar de beste vormen voor het nieuwe werken. Iedereen zit met de vraag hoe je dat zogenaamd ‘hybride werken’ vorm geeft binnen het bedrijf.
Velen testten al heel wat scenario’s uit, met wisselend succes, met pro’s en con’s.
De uitdaging bestaat er duidelijk in om voor het hybride werken een aanpak te formuleren die het best past bij jouw bedrijfscultuur op mensenmaat. Dit is één van de noodzakelijke voorwaarden om mensen zich ‘thuis’ en ‘goed in hun professionele vel’ te laten voelen zodat ze maximale kans hebben op professionele en persoonlijke groei.
Vergelijk het met een centraal vuur dat jij als leidinggevende gaande houdt, en bij elk contact kan een stukje van dat vuur doorgegeven of meegenomen worden. Zo blijft de positieve cultuur van je bedrijf bestaan in de tijdelijke werkplek of de home office en blijf je bij het hybride werken bouwen aan een stimulerende omgeving die je team bindt en samenbrengt.
Hoe ziet mijn positieve bedrijfscultuur er dan uit, vraag je je af?
Met ons team zijn we dieper ingegaan op deze vraag en hanteren we een korte vragenlijst die we gebruiken om op een snelle overzichtelijke manier je bedrijfscultuur in kaart te brengen. Zo kunnen we samen de juiste integratie maken, met de juiste tools die we verzameld hebben, om het hybride werken op te zetten dat perfect aansluit bij jullie huidige aanpak. Zo wordt het enthousiasme en de ondernemende spirit waarmee jullie bouwen aan jullie onderneming doorgegeven aan jullie team, eender van waaruit ze werken of hoe ze samenwerken. Zo blijf je investeren in professionele en persoonlijke groei, ook in een hybride set-up.
Happy intrapreneurs develop great business while bringing happiness to your workforce
quote by Ana Simar, Happytivity