Waardevolle ideeën en concepten groeien door onze Innovation Kit.

Aan een duurzame innovatie of transformatie gaan heel veel goede en slechte ideeën vooraf. Het is een soort brede trechter die we continu moeten blijven voeden en vullen, om zo tot dat éne goede idee te komen, dat zorgt voor het voortbestaan van ons bedrijf of organisatie in een post-Corona wereld.

Het is net nu de wereld door een ‘pivot’ gaat, dat er ruimte moet gemaakt worden om medewerkers die op een idee broeden te stimuleren en begeleiden.

Maar hoe breng je, samen met jouw medewerkers dat goed idee tot een mogelijk relevant business concept? Hoe kan je hen zo goed mogelijk ondersteunen? Wanneer zie je het resultaat? Daarom werkten we de “Innovation Kit” uit, een fysieke en digitale toolbox om waardevolle ideeën en concepten te helpen groeien.

 
De Innovation Kit

De Innovation Kit

 

De Innovation Kit is een doos en een innovatie proces, gebaseerd op de Kickbox, een open source project van Adobe. THINK with people heeft die geüpdatet en aangepast voor een Europees publiek. Je kan die als innovation manager, CEO, IT of HR verantwoordelijk voor jouw teamleden bestellen. De kit wordt dan op jouw vraag toegestuurd aan de medewerker en zijn team of je overhandigt die zelf, met een begeleidende motiverende brief. Het team activeert de doos en kan, volledig digitaal en zelfstandig aan de slag.

De kit vormt tevens het ideale vertrekpunt voor een bottom-up innovatie traject om een pro-innovatie cultuur in je organisatie te installeren. Zo’n proces start bij het vastleggen van concrete uitdagingen, inspireert je teamleden, geeft hun de tools om creatief na te denken, omvat een selectie procedure om dan echt gemotiveerde teams aan de slag te laten gaan met de innovatie kit. De kers op de taart is een innovatie event waar concepten gepresenteerd worden.

Wat zit er in zo’n doos, vraag je je af? Bekijk hier een kort unboxing filmpje:

Empower your employees to develop their ideas into a business concept with this do it yourself kit. The on- and offline kit includes three coaching sessions ...

Naast een compleet DIY- programma, uitgewerkt in 14 steekkaarten, zijn er 3 vouchers waarmee de intrapreneur online coaching momenten kan inboeken bij het team van THINK with people:

Een optionele prepaid creditcard en koffievoucher geven ruimte voor experimenten en inspiratie.

Het doorlopen van alle 6 levels neemt 40 tot 60 uur in beslag, verspreid over 3 maanden in. Vervolgens is het team klaar om het concept te presenteren. Ervaring leert ons dat één op vijf kits uitmondt in een waardevol concept. In de andere gevallen is het minstens een waardevol leertraject voor de medewerkers. Dus vanuit elk point of view, een win-win.

Interesse?

Wil je in jouw bedrijf innovatie en transformatie op een wendbare manier op gang brengen? Contacteer ons voor uitwisseling van ideeën rond bottom-up innovatie en innovatie programma’s.

Els De Deken