Casey Neistat
Casey Neistat is om het zacht uit te drukken een uniek persoon met die beruchte golden touch waarmee je alle creaties boeiend maakt. Hij maakte al ver voor het ontstaan van YouTube naam op uiteenlopende internetfora met één van de eerste virale video’s ooit gemaakt. Hij uitte in die video kritiek op Apple’s toenmalige iPod-batterijen. Intussen heeft de man negentien virale video’s op zijn naam staan, staat hij bekend als de meest populaire vlogger ooit en verkocht hij zijn startup Beme voor 25 miljoen dollar aan het Amerikaanse netwerk CNN. Van een man als Casey Neistat kun je dus veel leren. Zeker wanneer je ontdekt dat hij amper 35 jaar oud is en zich een weg baande van bordenwasser in landelijk Amerika tot gerenommeerd filmproducent in grootstad New York. Vorig jaar bracht hij een einde aan één van de grootste en populairste projecten in zijn leven: dagelijkse vlogs. In die dagelijkse video’s daagde de man zichzelf uit telkens weer creatief uit de hoek te komen en probeert hij de interessantste aspecten van zijn leven in beeld te brengen. Aan het einde van dat project kwam er een sleur in zijn producties, vertelt hij zelf, maar dat neemt niet weg dat hij 490 boeiende video’s produceerde gedurende anderhalf jaar.
Veel van die filmpjes hebben ook een educatieve meerwaarde. Het interessante aan zulke video’s is dat Neistat vanuit een persoonlijk standpunt raad geeft. Hij doet ook wat hij doet vanuit een eigen passie, met een sterke focus op waarom hij doet wat hij doet. Een filosofie waar we bij THINK With People sterk in geloven en die we ook steeds aan de ondernemers die ons pad kruisen meegeven.
Ken je Casey Neistat nog niet? Dan heb je een rijke collectie knap gefilmde video’s ter beschikking om je te laten inspireren en motiveren.