Creating Value From Tech
Technologie biedt ongelimiteerde mogelijkheden, maar welke zijn concreet haalbaar en relevant voor jou? En hoe bouw je er een duurzaam business model rond?
Meer over waardecreatie in technologie
Sinds de beslissing van de overheid, ergens eind oktober 2020 werken we, en dat zijn ongeveer 1,2 miljoen mensen, van thuis uit. Ondertussen zijn we een jaar verder en brengen we alles in gereedheid om terug naar kantoor te gaan.
5G is veel meer dan sneller internet op je gsm, sommigen spreken zelfs van een nieuwe paradigma shift. Volledig nieuwe technologie, meer bandbreedte, lagere latency en de mogelijkheid om massaal veel meer toestellen te verbinden zorgen voor een pak nieuwe opportuniteiten. Maar hoe vertaalt die nieuwe technologie zich in business?
Binnenkort zet JUUNOO haar eerste stappen in het buitenland. Het team zal het komende jaar groeien met 25 extra mensen verdeeld over het hoofdkantoor en verschillende internationale locaties. Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf en vooral je team klaar is voor de volgende sprong?
Aan een duurzame innovatie of transformatie gaan heel veel goede en slechte ideeën vooraf. Het is een soort brede trechter die we continu moeten blijven voeden en vullen, om zo tot dat éne goede idee te komen, dat zorgt voor het voortbestaan van ons bedrijf of organisatie.
Wie denkt aan ondernemen, mag niet enkel afgerekend worden op een handvol mainstream termen zoals innovativiteit en schaalbaarheid. Ondernemers en intrapreneurs moeten net de juiste bepalende factoren in handen krijgen waarmee zij het geschikte bouwmodel kunnen opzetten voor hun onderneming om zo tot een duurzaam business plan te komen.
Manager of ondernemer … dat zijn twee totaal verschillende vakgebieden. En toch hebben we een stukje van beide nodig om verandering - transformatie - en innovatie in een bedrijf op gang te brengen.