De meeste startende ondernemers kunnen met hun besognes terecht bij vrienden en familie, en hun steun en advies kan vaak wonderen doen. Toch komt er voor elke ambitieuze ondernemer een moment waarop de steun van de mensen in je omgeving niet meer volstaat en je je binnen het bedrijf moet omringen met de juiste mensen. Mensen met capaciteiten en kennis die je zelf niet hebt.
Meer lezenDe ene is een geboren verkoper, terwijl de ander zich eerder op glad ijs voelt wanneer hij een gesprek voert met een potentiële klant. De ene pakt het zus aan, de andere doet het zo. Maar is de ene aanpak daarom beter dan de andere? Nee, helemaal niet. Elke verkoper heeft zijn eigen stijl. Het komt erop aan om jouw stijl te vinden en die te perfectioneren.
Meer lezenDuurzaam en circulair ondernemen: we hebben er anno 2019 met zijn allen de mond van vol. Toch gebruiken we ze te pas en te onpas door elkaar alsof het perfect inwisselbare begrippen zijn. Is dat wel zo? Of is er een verschil? We verdiepen ons in de taalkundige materie en klaren het voor eens en voor altijd voor je op. Het is graag gedaan!
Meer lezenMaak je geen illusies: als je je online content goed wil aanpakken, dan heb je daar tijd voor nodig. Tijd die je vaak niet hebt, want je website is beslist niet het enige dat je aan je hoofd hebt. Om je te helpen om tussen al je andere werk door toch een relevant en coherent verhaal uit te bouwen, geven we je graag een handvol eenvoudige, maar handige tips en wat food for thought.
Meer lezenSkype, Facetime, Google Hangouts. Iedereen kent de handige tools om videocalls op te zetten, maar lang niet iedereen weet ook hoe die tools efficiënt gebruikt kunnen worden. Hoe pak je je Skype-calls professioneel aan? Met deze tips kom je al een heel eind.
Meer lezenWie op innovatieve ideeën voor de gezondheidssector broeit, heeft vast al eens gehoord van Het 'Health Ramp Up'-programma. Dat is een intensieve bootcamp van het Blue Health Innovation Center die HealthTech start-ups in amper vier maanden klaarstoomt om het essentiële startkapitaal voor hun plannen op te halen. Niet altijd een simpele opdracht en daarom gooien we bij Think With People graag ook onze expertise in de strijd om de startende ondernemers van Health Ramp Up te helpen. Sara Rachdi, onze expert storytelling, is één van de coaches binnen het programma.
Meer lezenZoek je leuke content om de aandacht van je bezoekers vast te houden? Op zoek naar een originele manier om engagement te creëren bij de bezoekers van je website? Dan kan interactieve content voor jou een behoorlijke effectieve marketingtool zijn.
Meer lezenHoe kom je met een geweldig idee op de proppen? Hoe word je een denker die zijn originele ideeën weet om te zetten in een succesvolle onderneming? Dat is het onderwerp van deze geestige en inspirerende TED-talk van organisatiepsycholoog Adam Grant.
Meer lezenDankzij een hele resem handige en eenvoudig te gebruiken online tools kan iedereen een eigen website bouwen. Van Wordpress over Wix tot Squarespace: stuk voor stuk helpen ze je om in een handomdraai je eigen webstek op het wereldwijde web los te laten. Welke tool moet je nu precies kiezen om je website in elkaar te knutselen?
Meer lezenWe merken dat de begrippen influencer, ambassador en advocate heel vaak door elkaar worden gehaald, zowel door marketing professionals als door mensen die er niet-professioneel mee bezig zijn. Ken jij het verschil tussen de drie termen?
Meer lezenWat hebben de meest succesvolle mensen over heel de wereld gemeen? Juist, ze laten zich allemaal bijstaan door een coach.
Meer lezenIn ‘Measure What Matters’ beschrijft John Doerr hoe zijn methode van Objectives en Key Results (OKR) helpt bij het maken van moeilijke beslissingen en het stellen van de juiste prioriteiten. Bekijk nu de TED-talk waarin hij zijn theorie samenvat.
Meer lezenOpvallen, het moet zowat je grootste uitdaging zijn in de digitale wereld van vandaag. Hoe laat je je boodschap echt binnenkomen bij je publiek? Wij geven je een aantal handige tips.
Meer lezenThere's no such thing as bad publicity. Vrij vertaald: slechte reclame is ook reclame. Het is een uitspraak die je in marketingkringen wel vaker hoort. Er valt wat voor te zeggen, want ook al kom je er als onderneming niet goed uit, er wordt wel over je gepraat. En is dat niet het belangrijkste? Dat er over je gepraat wordt?
Het is alleszins voer voor discussie. Enerzijds vergeten mensen snel wat er over je gezegd wordt. De negatieve boodschap ebt op termijn weg en enkel je naam blijft hangen. Anderzijds zorgen de digitale tijden ervoor dat er niets meer verloren gaat. Als er een negatieve sfeer rond je onderneming hangt, dan is het tegenwoordig vrijwel onmogelijk om die nog weg te krijgen. Want eens het internet er lucht van krijgt, dan gaat het nieuws rond als een lopend vuurtje. Daar zullen Facebook, Twitter en Instagram wel voor zorgen.
Public relations die volledig de mist ingaan en je blijven achtervolgen? Deze vijf bedrijven kunnen erover meespreken.
Meer lezenBen je nog op zoek naar interessante lectuur om deze zomer te lezen aan het zonovergoten zwembad in Spanje, Frankrijk of Italië? Dat treft. Wij verzamelden enkele mustreads op maat van ondernemers.
Meer lezen